keskiviikko 7. joulukuuta 2016

ADVENTTIKALENTERI 2016 2.

Adventtikalenteri 2.

Marraskuussa huomasin, että minulla ei joulukalenteri ollutkaan ihan täysi, mutta Facebookin nukkekotiharrastajien ryhmästä löytyi äkkiä lopuille päiville vaihtokaverit. 

Vaihtajia oli enemmänkin, joten vaihdoin 4 kpl näitä adventtikalenterin luukkuja Saija H:n kanssa. 
Itse pääkalenteri oli tässä vaiheessa jo täysi ja en tuplia halunut, niin näin onnistui vaihto Saijankin kanssa.


1. Adventtina 27.11.2016 sain Saijalta kauniin pienen keraamisen taulun, joka on hyvin taiteellinen. Muotokin on poikkeuksellinen.


Keramiikka taulu päätyi samalle seinälle mihin päättyi Maria Malmströmin seinämylly. 
Väritys sopii täydellisesti minun tonttulantuvan keittiöön.


1. Adventtina minä annoin Saijalle brodeeratun 15x15 cm maton ja pienen kynnysmaton 3 x 5 cm. 



2. Adventtina sain Saijalta laskostetun pyyhkeen ja pienen kupin, jossa oli fimoviipaleita. Minä oletin niiden olevan keksejä, mutta voisi ne olla vaikka saippuoitakin. 


Tonttiulantuvan asukki koppas kulhon ja nyt miettii, että sijoittaako kulhon mihin.... Toistaiseksi ainakin vielä mieltää nämä herkuiksi.



2. Adventtina minä annoin Saijalle Emalikannun ja Ämpärin, jotka ovat minun omaa tuotantoa.




3.Adventtina sain Saijalta. Seinäkellon, rannekellon ja kaksi lasistapulloa. 




Nämä lasiset pullot ovat todella kauniit. Ne ovat tonttulantuvan olohuoneessa nurkkahyllyssä. En saanut kuvaa onnistumaan kun nurkka on niinpimee tai se on niin ahdas etten päässyt kameralla lähelle kuvaamaan.


Rannekello päätyi hyllylle Marian lelujen alapuolelle. Tämä on niin pieni, että pelkään, että hukkaan sen. 
Seinäkellonkin laitoin johonkin seinälle kiinni, mutta unohdin kuvata sen.


3.Adventtina annoin Saijalle Marimekko talouspaperia enkelinsiipitelineessä, kulhollisen minttukarkkeja ja vihreitäkuulia sekä valkoisen joulutähden.




4.Adventtina sain Saijalta leijan. Tämä on todella hento ja kevyt. Erittäin hyvin myös valmistettu ja kaunis.



Leija pääsi Tonttilantuvan makuuhuoneeseen verhotankoon roikkumaan. Siellä se on turvassa.




4.Adventtina minä annoin Saijalle Nenätontun, advettikynttelikön ja pienen seinätekstiilin.























Ei kommentteja: